Det kan godt være, men med den prisklasse bilen ligger i, især som D-Cat, så er der en del der vil vælge automatgear. Jeg tror de mister en del kunder i den kategori, fordi de ikke kan levere den med autokassen Mine forældre vil kun køre med automatgear, de overvejede Rav4'eren, indtil jeg fortalte at den ikke laves med automatgear
Toyota are using the 2008 Paris Motor Show to unveil their all-new third generation Toyota Avensis. The brand's flagship model for Europe benefits from a more powerful and aerodynamic design along with an engine range that boasts increased power and torque as well as reduced CO2 emissions.
The styling which was the work of Toyotas advanced design studio in the South of France projects a more powerful appearance than the outgoing model with a keen focus on increasing the aerodynamics of the model. The Coefficient of Drag figure comes in at 0.28 for the sedan and 0.29 for the estate body style, it puts it right up there with its rivals falling just short of the Insignia's 0.27 figure.
The length of the model has increased by 50mm over the previous generation bringing total figures for the sedan and estate to 4,695 mm and 4,765 mm respectively, the width has increased by the same figure to 1810mm. Naturally the increased size of the vehicle results in extra interior space for its occupants.
The will be a choice of six engines when the car is launched. The petrol options benefit from a new Valvematic technology that lowers CO2 emissions by up to 26%, they comprise of a 132hp 1.6-liter Valvematic, a 147hp 1.8-liter Valvematic and a 152hp 2.0-liter Valvematic. The four diesel options which have been tuned to emit up to 10% less CO2 emissions than their predecessors range from 126hp to 177hp.
All engines come with a six speed transmission system as standard, however the 2.2 liter diesel engine is also available with a new 6 speed automatic option and the two higher displaced petrol units are available with Toyota's new Multidrive S variable transmission system.
The new model will enter the market in 2009, pricing details will be announced closer to its launch.
ok... Det var da en lækker nyhed. For jeg har længe ikke kunne forstå hvordan det var så stort et problem at lave en klokke der passede til dieselmotoren. Det skal de nok få lidt kunder på
Syntes den er supersprød indvendig, jeg kan virkeligt godt lide den måde der er kræset for detaljerne, det ser så godt ud.
Det eneste MEN jeg har er den cruise control.... skal Toyota være de sidste i verden der forstår at det kunne være smart at putte ind i rattet?
Ærgeligt forresten at jeg ikke havde ret i det med at D-Cat motoren ville komme i en 200HK udgave - men ok - det klarer mine bokse jo nemt mere end hihi...
Glæder mig meget til at se vognen hos de danske forhandlere! Og håber at svigerfar måske også kunne falde for en D-CAT med automatic. Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Hvis I ikke har fået billeder nok så er der endnu flere her: - klik her! - Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Jeg synes nu, det er lækkert, at den sidder på armen ved siden af. Det virker mere bekvemt! Min fars Qashqai har den i rattet, det synes jeg godt nok ikke er specielt snedigt lavet!
Den er sq ellers fed, Avensis´en! Og på tide, med en diesel/automatik løsning.
Jeg synes nu, det er lækkert, at den sidder på armen ved siden af. Det virker mere bekvemt! Min fars Qashqai har den i rattet, det synes jeg godt nok ikke er specielt snedigt lavet!
Nemlig, det er noget hat at køre med i rattet. Fungere meget bedre med en pind. Og det fleste fartpilotere bliver alligevel eftermonteret, så spare man 180% på den, eller næsten da...
Jeg glæder mig godt nok til at se den irl. Jeg har hørt at Toyota Danmark har fået en hjem og jeg skal på kursus her sidst på måneden, så håber sq at få lov til at se den
Jeg håber også os Danskere kan få den med det udstyr der og beige indtræk, men mon ikke vi skal regne med alm. grå og sorte farver og stof på sæderne?
Jeg glæder mig specielt meget til at se den model med automatgearet og endnu mere til at prøve det.
Man står jo for at skulle udskifte bil om et år eller 1½ - så ku det jo være fedt at se hvad de har fundet på og så håbe at det kommer med over i den faceliftede RAV4 eller Auris.... Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Jeg har hørt små pip fugle synge om at den måske kommer ud til udvalgte forhandlere i December måned, nok sådan at man kan få en test tur i den i sin juleferie
I øvrigt - så er TOYOTA nu selv ude med billeder af den på deres hjemmeside - den er sgu flot i st. car udgaven fra siden:
- klik her! - - se billederne der Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
nej det er der vist ikke nogen der tør løbe an på endnu, men mon ikke den stiger lidt og bliver lidt svinedyr som D-CAT med ratgear og læder :P
(Den ku i øvrigt være sjov på gule plader) :> Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Har læst det igennem - de plejer at være meget fair i deres udmeldinger... Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Af Morten Kjeldsen Torsdag den 11. december 2008, 7:21
Den nye Toyota Avensis er på vej til Danmark - i øjeblikket præsenteres den for den europæiske presse i Milano, og vi har netop kørt den.
Og indtrykket er godt. Væk er det noget bedagede - i bedste fald anonyme - udseende; linjerne er nu frække, skarpe og næsten Mazda 6-agtige, sporvidden er vokset fem centimeter, så den nu er mere inspirerende og formidlende at køre.
Avensis er også vokset i bredden; fem ekstra centimeter gør albuerummet i kabinen rigeligt, følelsen af kvalitet er på et højere niveau, og holder den legendariske pålidelighed - og hvorfor skulle den ikke det? - har Toyota et ekstremt godt trumfkort på hånden i kampen om firmabilskunderne.
Når den er klar hos forhandlerne midt i januar, kan den erhverves for 328.000 kroner for mindste benziner, en 1,6 liters med 132 hk og laveste udstyrsniveau kaldet T1; her er manuel aircondition standard, højdeindstilling af førersæde, ratbetjent CD-radio, varme i forsæder og elspejle med varme standard. Yderligere to benzinmotorer på 1,8 liter med 147 hk og en 2,0 med 152 hk er på programmet straks fra premieren, ligesom tre dieselmotorer: 2,0 D-4D med 126 hk, 2,2 D-4D med 150 samt den største diesel med 177 hk.
En 2,0 diesel stationcar med T2-udstyr koster 402.000 kroner - til T2 hører tozonet klimaanlæg, regnsensor, læderrat og gearknop, fartpilot og eljustering af lændestøtte i førersædet
På det billede i det link der ser den faktisk ret fed ud på alle andre billeder synes jeg fronten var gyselig, men i den der vinkel er den faktisk fed... men den endelige dom må vente til den er set hos forhandleren
Særlig standardudstyr: T1: Manuel airc. Elektronisk p-bremse Multiinfo display Gear shift indikator CD anlæg, 6 højt. Musikbetjening fra rat Opvarmede forsæder 16" stålfælge konsolboks for armlæn bag højdejursterbart førersæde splitbagsæde Tagræling på st. car Varmetråd i forrude El-sidespejle med varme
T2: Tågelygter for Skumringscensor Regncensor Eljursterbart lændestøtte, førersæde 3-eget læderrat og lædergearknop Fartpilot med fartbegrænser (1,8 multidrive har ikke fartpilot og 2,0 multidrive har ikke fartbegrænser) Bagagerumskinner m. justerbare kroge, st. car
T3: 17" alufælge Foldbare elsidespejle Mørkebagruder st. car Bakspejl med. aut. nedblænding Smart entry og startsystem Premium anlæg med 6 cd changer og 11 højttalere
Tilvalg til T3: 1. Bi-xenon+AFS, sedan 2. Bi-xenon+AFS+panorama glastag, st. car 3. Eljusterbart rat med 2 x hukommelse, el-forsæder med 2 x hukommelse på førersæde+læderindtræk+solgardin i bagerste sideruder på sedan
T4: Bixenon+AFS Solgardin i bagerste sideruder, sedan Eljusterbart rat med 2 x hukommelse Læderindtræk P-sensor bag Panorame glastag, st. car Full map navigation HDD
Tilvalg til T4 (kun 2,2 D-4D 150 aut.) Pre-crash system (PCS) Lane keep Assist & Lane Departure Warning (LDW) Aktiv fartpilot med rader (ACC)
Damn sikke et udstyrsniveau Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
så har Bilmagasinet testet den med 1,8 Valvematic motoren
Valvematic er endnu et system til supplement af VVT-i, således effekten forøges med 20% (1.8 har nu 147hk) og bilerne skulle nu køre 26% længere pr. liter!
Dette er IKKE toyotas modsvar til VW's Bluemotion, hvor der næste år skulle kommet et bud fra Toyota på noget tilsvarende - og hvis de klarer den, så er det da noget af en præstation, hvis de kan hente 26% på dette system og vil komme med yderligere løsninger næste år, sejt!
jeg har lige klippet et par citater ud af testen
"Den har ikke wauv-effekt som Opel Isignia, Mazda 6 eller Honda Accord, men den ser maskulin og selvsikker ud og får den nuværende Avensis til at ligne den selvdestruktive bil, den får skyld for at være"
(vedr. kabinekvalitet) "Alle de andre japanere, inklusive Lexus, kan godt stille sig over i skammekrogen sammen med størsteparten af tyskerne"
(ved motorvejskørsel) "Alle Avensis har uanset motorstørrelse 6-trins gearkasse, tilpas højt gearet til at motoren der i forvejen er støjsvag under acceleration falder fuldstændig ud af lydbilledet"
"den er ikke en stram, Mazda 6 kombattant. I stedet nærmer den sig den med den lidt mere aktive opsætning dén perfektion, som japanerne tilstræber så intenst, at jeg er klar til at bukke i respekt"
De største versioner kan fåes med Precrash, Adaptiv fartpilot og Lane Assist
Jeg var inde og sidde og lure i en T3 2.0 D4D - den var bare MEGA MEGA lækker - sikke et væld af udstyr mand Det er bare top i orden!
Jeg var også klar til at skrive under på en gulpladet 150HK automatgear vogn Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Så fik jeg slået vejen forbi Toyota..... ... fy for pokker.......
Min T25 er fra samme måned og har kørt 44000km. 140kkr oveni for at få en ny er vanvittigt !2dead . Jeg er personligt skuffet over den nye. Alt for meget plastik på dørene (indvendigt og udvendigt), for meget plastik i instrumenteringen (er det virkelig fra en Lexus?), uheldige sidespejle som sidder lavt, og i det hele taget ikke det samme solide cruiser-indtryk som T25'eren giver. !2smile
Det gode er jo så, at man kan beholde sin T25'er indtil den næste Avensis bliver klar
Min T25 er fra samme måned og har kørt 44000km. 140kkr oveni for at få en ny er vanvittigt !2dead . Jeg er personligt skuffet over den nye. Alt for meget plastik på dørene (indvendigt og udvendigt), for meget plastik i instrumenteringen (er det virkelig fra en Lexus?), uheldige sidespejle som sidder lavt, og i det hele taget ikke det samme solide cruiser-indtryk som T25'eren giver. !2smile
Det gode er jo så, at man kan beholde sin T25'er indtil den næste Avensis bliver klar
-Thomas
He he, rart at høre, nu er jeg pludselig lidt mere glad for min "gamle" T25er
Jeg forstår slet ikke det du skriver Thomas - med plastic - jeg syntes netop at T27 her er meget mere solid i interiøret end ældre Toyotaer, heriblandt T25 modellen.
Jeg er virkeligt imponeret over den - dog er jeg aldrig blevet tilhænger af de spejle der sidder der hvor de gør på T27, der er det flottere på T25 modellen syntes jeg.
En T27 med T4 udstyr - og så på papegøje plader og en dejlig 177HK motor - det ku jeg nemt være klar på om et års tid Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
KAZ, der er desværre en del ting som ikke er iorden.....
Kopholder fjernet foran. Micro lille radiodisplay som i T25 (dog aflangt) Ingen aut nedblænding af bakspejl før T3 Ingen indfældbar sidespejle før T3 Smart lastholder med åben snavs samler rille.... Stadig ingen gasdæmpere til motorhjelm. Blændende knapper i instrumentpanel fra T3 og ned. Xenon er ikke standard før T4, men kan købes som tilvalg (15.000,-) til T3 sammen med glastaget.
Og så er der en hel del genbrugsdesign.....
Og så er vejledende udsalgspris på en 2,0 D4D st.car T3 hele 35.000 dyrere end tilsvarende T25 SOL med Xenon og tonede ruder. ( T27: 445.000,- og T25 410.000)
Nedblændingen af bakspejl er jo bare en gimmick, der i øvrigt er helt nytteløst når man alligevel får tonet ruderne, hvor den ikke registrerer noget kraftigt lys bagfra (ikke dengang i min med 80% toning i hvert fald)
De indfældelige sidespejle er jo også bare en gimmick, som jeg personligt sjældent brugte
Det lyder tvivlsomt at man ikke kan justere instrumentbelysningen?
Xenon var også hundedyrt til T25'eren - var det egentligt muligt uden at købe en Executive?
Kopholderen er rigtig nok flyttet ned foran armlæn, men tro mig, du får god nok skuppet til koppen,colaen eller vandflasken når du skifter gear..... Det rum er iøvrigt beregnet som erstatning for det firkantede rum som er i T25'eren, men formet så den også kan holde på en kop.
Xenon, baksensor og tonede ruder har været standard på alle T25 de sidste 3/4 år.
Det med bakspejlet er jeg rigtig glad for, de indfældbare spejle anvendes måske ikke så tit, men er rare at have.
Hvad mener du med at man ikke kan justere instrumentbelysningen?
De blændede knapper er som i de gode gamle dage, hvor der var gjort klart til en hel masse el udstyr. Og der er fandme ikke iorden i en bil til 445.000 !sad
Jeg er enig med dig mht til at de skulle have solgt ud af T25'eren. Men xenon, tonede ruder og baksensor er bla standard på den nye Mazda 6, og begynder vel at hører til dagens standardudstyr, præcis som elruder gjorde det i starten af 90'erne.
Springet fra T2 til T3 er 50.000,- og så får man dog også nøglefri start og lidt mørkere interiør.....
Så har jeg været på tur i en T27 2,0 d4d T3 st.car, med glastag og bi-xenon.
Vejledende pris 484.000,- business pris 420.000,-
Jo, den kører ok, men jeg synes alligevel ikke den er væsentlig bedre en T25'eren. Da jeg sagde det til forhandleren ville han sælge mig en fabriksny T25 D-cat executive, med alt extraudstyr (bak alarm, vinterdæk, trækkrog. pioneer 2din navi for 420.000. Og den ville jeg være mere fristet af.....
Så har jeg været på tur i en T27 2,0 d4d T3 st.car, med glastag og bi-xenon.
Vejledende pris 484.000,- business pris 420.000,-
Jo, den kører ok, men jeg synes alligevel ikke den er væsentlig bedre en T25'eren. Da jeg sagde det til forhandleren ville han sælge mig en fabriksny T25 D-cat executive, med alt extraudstyr (bak alarm, vinterdæk, trækkrog. pioneer 2din navi for 420.000. Og den ville jeg være mere fristet af..... '
Det er sku dyrt synes.
T25 D-Cat............ svin..........hehe.
s¨er det da bare at hoppe på. deter sku billigt. Hvad var det for en 2-din navi, hvilken model
Ærlig talt - ved jeg ikke om en sådan T3 til 420 er noget godt tilbud. Klart det er da en okay rabat. Men den nye Avensis er også ekstremt dyr i mine øjne. Den oprindelige Sol model en anelse mere udstyr i end den nye T2.
Derfor er man næsten nødt til at gå op i en T3. Problemet er bare, at i den omtalte 2,0 diesel er merprisen på hele 48.000, og jeg har altså lidt svært ved at se at det udstyr berettiger til så stor en prisforskel.
Oven i det kommer så, at 2,0 diesel er da okay, men selv i forhold til en 1,8 benzin er det bestemt ikke en wauv følelse. Vi var ude og kører i den - og må ærlig talt indrømme, at vi blev lidt nervøse under en overhaling. Derfor vil jeg helt sikkert foretrække en 2,2 150. Det blev den ikke biligere af, selvom prisforskellen her er marginal.
Så er der de her udstyrspakker - fede men, da ret dyre. Bi-xenon+glastag = 35.000 er mine øjne klart i overkanten, da det jo er en pakke (Jeg har bare lidt svært ved at se rabatten i den her pakke). Dette gælder også i den anden dyre pakke.
Altså en Avensis bliver hurtigt ekstrem dyr - hvis man vil have det hele - og hvem vil ikke det. Så er en T4 også en mulighed, men til 566.000 for en 2,2, så er vi jo i helt andet segment, selv hvis man kan få ca. 56.000+metal i rabat.
Må ærligt sige, at til de priser kan man få en lettere brugt A4, som er mindst lige så fed - mangler måske lidt af den luksus man så får i en Avensis, men en Avensis er jo altså heller ikke en Audi. Oven i det skal så også lægges at man med Audien kan få de fede Xenon-lygter, men der er Avensis lygtedesignet ret ordinært.
Hvem er det lige den nye Avensis skal konkurre med?
En Skoda Superb 1,8 TSI Elegance til 379.000. Det er jo et rent slagtilbud, stærk motor, alt i udstyr - en T3 er ikke værd at sammenligne i den sammenhæng.
Endelig køber man den nye Avensis og har den i 3-4 år, når den hurtigt til et facelift og dermed mere udstyr eller lavere priser.
Det betyder, at man som Avensis ejer i mine øjne ikke kan nøjes med en rabat på sølle 56.000+metal. Den skal op på 80-100.000 for en T3/T4 for at man ikke kommer til at have en totalt vanvittig afdragsprofil.
Mit håb er, at der er rigtig mange som går ud og presser priserne - og prøv lige se, selv uden at forhandle er det allerede nu muligt at opnå pæne tilbud på bilbasen. Tankevækkende.
Har været en tur forbi mazda for at prøve st.car udgaven af 6'eren med 2 liters diesel på 140 hk.
Den er også rimelig lækker og kører måske en lille smule bedre end avensis'en. Der er en del lækre detaljer i den, og den føles fed at køre i. Alt virker stramt og kontant, gearskiftet har kortere vandring en avensis'en og der er betydelig bedre bundtræk i 6'eren.
Men prisen kære venner...... sidder i ned?
315.000 leveret på gaden!!!!!
puha Toyota, kom igen.....business pris på 345-350.000 for en T27 st.car 2,0 d4d T2 ( mindre udstyr end 6'eren), er simpelthen for meget.
Så det er helt sikkert jeg venter til næste model Avensis.
En avensis er en familie gryde ikke en sports vogn... Den skal ik være stram og kontant.
Men kan godt forstå toyota ik sælger noget med de priser de ligger for dagen...
Men prisen er dyr for en avensis. Grundet min højde er jeg PT mere lun på en Superb end en avensis. Og en mazda 6 virker da også som en sjovere valg hvis den har meget bedre bundtræk end en avensis...
ja ja, men Magnussen, hvis du absolut vil have en gyngehest, så køb dog en C5!
Avensis'en er selvfølgelig en familliebil, men den er altså stadig for os som gerne ville ha' en en ordentlig vogn der har fornuftige køreegenskaber, men som ikke kan få barnevognen og barnestolen ind i en mr2 eller celica. !2wink
C5 er netop ikke en gyngehest... Konge undervogn, den ligger dejligt når der cruise, og den kan være sjov når den skal være det. At bilen så dør i tide og utide eller bryder i brænd det er så en anden side af sagen...
Toyotas vejledende pris på en avensis st.car 2,2 D-cat T4 er 591.000 + metal lak og levering. Det er over 600.000 kr for en Avensis. !2amazed De er ikke rigtigt raske.....