Der har jo været en lille debat her på siden, hvor servicepriserne blev diskuteret.
Og efter at have betalt 2400 for et 15.000km service (lille) hos toyota i frederikssund og set hvor lidt man får for pengene hos de autoriserede forhandlere i danmark, gjorde at jeg har besluttede at skifte mit lokale toyotaværksted, hvor jeg iøvrigt også har købt min avensis 2,0 d4d DPF, ud med toyota i malmø.
30.000km service (stort) koster hos Toyota i frederikssund i runde tal 4.900,- og hos toyota i malmø har jeg betalt 2.500,- (3209,- svenske kr).
Selvom jeg skal betale 500 for broen og 100kr i brændstof, så har jeg stadig sparet 1.800 gode danske kr. Og har fået et toyota stempel i bogen. De kunne iøvrigt finde alle oplysninger om udførte garanti rep og bilens historie, via min danske nummerplade.
Og nu står der så i samme toyota log, at jeg har fået udført 30.000km service efter alle kunstens regler, hos toyota i malmø.
Så det er slut, for mit vedkommende, at betale 6-700kr i timen + moms hos de danske værksteder.
Til jydske medlemmer, kan jeg fortælle at prisen er nogenlunde ens hos toyota i malmø og i flensborg.
Selvom jeg skal betale 500 for broen og 100kr i brændstof, så har jeg stadig sparet 1.400 gode danske kr. Og har fået et toyota stempel i bogen. De kunne iøvrigt finde alle oplysninger om udførte garanti rep og bilens historie op, via min danske nummerplade.
Køb en brobizz fritid. 280 kr årligt, 135 kr per tur... Og tager du lille mor med, så har du også slået 2 fluere med 1 smæk...
PS Velkommen til rabat land, det er sku et skønt og sjovt land
Men rent faktisk byttede jeg bil med min svenske kollega, og han afleverede avensisen for mig og fik en lånebil til sig selv istedet..... og vupti så blev rabatten endnu større, da min kollega har firmabetalt brobizz.
Eneste ulempe....Min kollegas bil er en volvo S40 T4.
Iøvrigt en fin historie - jeg vil straks stryge ind i stuen og råbe og skrige lidt af forældrene så de kører til Malmø! Der er ikke den pokkers store omvej - enten skal vi over broen ellers skal vi til Køge...
Jydsk pris: Toyota i Ribe vil have 3795 ,- for 30.000km service til min bil. - klik her! -
Sjællands pris Toyota i frederikssund vil have 4876,- for samme arbejde. - klik her! -
Smølf, er du flyttet hjem igen, eller er du bare forbi og hente aftensmaden og vasketøjet? mht. valoen, så er det bare pjat med mig, synes den er en fin bil, og en T4 går jävla stärkt :p
Har hørt rygter om at toyotas Eurocare autohjælp frafalder hvis ikke man servicerer bilen hos toyota i danmark.
Toyota danmark skriver følgende på deres hjemmeside.
Når du får serviceret din Toyota på et autoriseret Toyota-værksted i Danmark , tilbyder vi dig gratis vejhjælp i mere end 30 europæiske lande - inklusive Danmark, naturligvis. Vi rykker ud døgnet rundt, uanset om du har været udsat for et havari, en ulykke, en punktering eller et fladt batteri. Selv hvis bilen er løbet tør eller du har låst nøglerne inde, ringer du bare. Så kommer vi og hjælper dig. Kan vi ikke løse dit problem på stedet, bugserer vi bilen til et autoriseret Toyota-værksted. Vil du vente på, at bilen bliver repareret, bestiller og betaler vi hotelværelse til dig og dine passagerer. Vil I hellere køre videre, sørger vi for, at I kan gøre det i en tilsvarende bil. Vejhjælpen gælder for et år ad gangen og forlænges ved serviceeftersyn. Så er det ekstra rart at køre Toyota. Eurocare kan fås til Toyota-modeller til og med bilens 11. leveår. Er du interesseret i at høre mere om Eurocare Vejhjælp, kan du læse mere i brochuren til højre eller høre mere hos dit lokale Toyota-værksted.
Og minsandten om de ikke har eurocare der ovre.... Så det burde være totalt ligegyldigt om der bliver lavet service i danmark eller sverige..
Alltid på väg med Toyota Eurocare Vi vill att du ska få så lite besvär som möjligt om du mot förmodan skulle få problem med din bil. Till varje ny Toyota följer därför ett treårigt assistansavtal - Toyota Eurocare - med på köpet. Ett svåröverträffat skydd Toyota Eurocare gäller i över 30 länder i Europa - dygnet runt, året om. Du får ett svåröverträffat skydd som löser de flesta problem som möjligen kan uppstå, exempelvis motorhaveri eller strömlöst batteri. Toyota Eurocare gäller till och med om du råkar få bensinstopp eller tappa bort din bilnyckel!
Om nödvändigt får du bilen bärgad till närmaste Toyota-verkstad. Om bilen behöver vara kvar på verkstaden en längre tid finns olika alternativ för att du ska kunna fortsätta resan, exempelvis tre dagars hyrbil. Utomlands gäller även ersättningsförare om du skulle bli sjuk och inte kan fortsätta resan och återtransport om din bil inte går att reparera på plats.
Vägassistansavtalet gäller helt utan självrisk. När din Toyota fyllt tre år kan du förlänga Toyota Eurocare med ett år i taget för 290 kronor fram till dess att bilen är sju år. Om sista premien betalas dagen innan bilen blivit 7 år gäller Eurocare tills bilen är 7 år och 364 dagar.
Närmaste auktoriserade Toyota-handlare kan berätta mer i detalj om vilket skydd Toyota Eurocare ger.
Vid behov av hjälp ringer du till Toyota Eurocares larmcentral, inom Sverige 020-23 50 00 och från utlandet +46 13 23 50 00.
Der måtte nogle facts på bordet - så jeg greb knoglen og ringede til Toyota Danmark, snakkede med Leif Jørgensen
Jeg spurgte om Toyota Eurocare gælder hvis man får serviceret bilen i Malmø eller Flensburg. Han sagde at Eurocare dækker et år frem fra det sidste danske service.
Sverige og Tyskland (S/D fremover) udfører service på en lidt anden måde end i Danmark, hvorfor prisen også er anderledes. I Danmark bliver bilen gennemgået for meget andet end hvad der lige står på servicelisten. I S/D følger de en liste "skift olie, skift kølervæske, tjek bremsevæske". Herfra gør de INTET.
I Danmark bliver der også tjekket bremser løbende, styrtøj og andre ting. Som Leif formulerede det, skulle man ikke være overrasket hvis man fik serviceret bilen en dag i Malmø og kørte til syn dagen efter og bilen så dumpede.
Han var ikke 100% sikker på S/D's regler, men han mente at de har 3 års obligatorisk Eurocare når man køber en ny bil - hvorimod Danmark har 1 års obligatorisk og derefter kan Eurocare, i Danmark, blive forlænget op til bilen er 12 år gammel. S/D kan ikke forlænge...
Till varje ny Toyota följer därför ett treårigt assistansavtal - Toyota Eurocare - med på köpet.
När din Toyota fyllt tre år kan du förlänga Toyota Eurocare med ett år i taget för 290 kronor fram till dess att bilen är sju år. Om sista premien betalas dagen innan bilen blivit 7 år gäller Eurocare tills bilen är 7 år och 364 dagar.
Og mht til dårlig/mangelfuldt udført service.....Så er her er et scan af min 30.000km serviceprotokol. Den ligner til forveksling den jeg fik til mit 15.000km service hos toyota i frederikssund
Toyota Danmark har intet at skulle have sagt. EU regler gælder her. Auto transporten skal gælde i hele EU... Men det jo bare et typisk dansker trick for at få flere penge i kassen... Findes der noget Toyota Europa, så er det nok dem man skal snakke med...
Jeg har lige hentet et originalt 30.000km serviceskema/tjekliste hos toyota i frederikssund..... Bliver scannet ind imorgen, så kan vi lige sammenligne punkterne....
Toyota Danmark har intet at skulle have sagt. EU regler gælder her.
Toyota Danmark har da ALT at skulle have sagt! Du har købt bilen hos en DANSK forhandler i DANMARK, ergo er det Toyota Danmark som står for at dække garantien.
Toyota Danmark giver op mod 12 års Toyota Eurocare Toyota Sverige giver, så vidt jeg lige kunne se, op til 7 års Eurocare
Jeg kan godt regne ud at det er 5 års forskel... Så jeg vil godt kunne forstå hvis Toyota Danmark ikke vil give 12 års Eurocare på bilen hvis man kører den til Sverige og bliver serviceret!
Hvis du køber et TV i Italien, har du jo heller ikke 2 års reklamationsret, bare fordi du kan købe et TV som er samme model i Danmark
Magnussen skrev ...
Auto transporten skal gælde i hele EU... Men det jo bare et typisk dansker trick for at få flere penge i kassen...
Ja det er jo klart, jvf. navnet "Eurocare" - men hvis jeg har ret i det jeg mener (læs ovenstående) så kan de sige at du kan hoppe i dammen efter 7 år da du har benyttet dig af svenske priser. Uagtet at det er det samme man har fået lavet på bilen som det ville have været i Danmark. Forskellige lande, forskellige fordele/ulemper og forskellige regler.
Magnussen skrev ... Findes der noget Toyota Europa, så er det nok dem man skal snakke med...
Nææ ikke nødvendigvis, jvf. ovenstående - dansk køb, danske regler, danske priser.
Hvis du køber et TV i Italien, har du jo heller ikke 2 års reklamationsret, bare fordi du kan købe et TV som er samme model i Danmark
Det er så fordi EU reglerne er dårligere end de danske. DK er et land som er medlem af EU, men ik bruger deres regler.
Smølfen skrev ...
Ja det er jo klart, jvf. navnet "Eurocare" - men hvis jeg har ret i det jeg mener (læs ovenstående) så kan de sige at du kan hoppe i dammen efter 7 år da du har benyttet dig af svenske priser. Uagtet at det er det samme man har fået lavet på bilen som det ville have været i Danmark. Forskellige lande, forskellige fordele/ulemper og forskellige regler.
I følge Toyota DK kan du hoppe i dammen efter 1 år uden dansk service. Der er derfor jeg siger at EU har noget at skulle have sagt, for 7 år burde i hvert fald gælde.
Smølfen skrev ...
Nææ ikke nødvendigvis, jvf. ovenstående - dansk køb, danske regler, danske priser.
Dansk køb, EU/Danske regler, kommer an på lidt forskelligt...
EU har jo intet med denne sag at gøre... Sverige giver 7 års autocare (uanset hvad) - Danmark giver 1 år fra sidste servicedato i Danmark (op til 12 år).
Hvordan kan det nogensinde gå hen og blive et EU-spørgsmål?
EU har jo intet med denne sag at gøre... Sverige giver 7 års autocare (uanset hvad) - Danmark giver 1 år fra sidste servicedato i Danmark (op til 12 år).
Hvordan kan det nogensinde gå hen og blive et EU-spørgsmål?
Da Danmark og Sverige ik har samme regler ang. Eurocare, så spurgte jeg deres overhoved, nemlig Toyota Europa.
Thank you very much for your enquiry of 13 juni 2008, concerning the Eurocare validity.
We have been in contact with our Eurocare and Service department who confirm that regardless where you live or complete your service (within the affiliated Toyota network), you are entitled to the Danish Roadside assistance services.
This means that you will receive all services when required according to the Danish programme.
I hope this information is of use to you and that this answers your enquiry.
Yours sincerely,
Sofia Ovlinger
----------------------------------------
Nu er mit engelsk ik skide godt, men sådan som jeg forstår det, så gælder de danske regler uanset hvor du for lavet bilen... Dvs. 12 års Eurocare, selv ved service i Sverige eller Tyskland...
Jeg skal også have min celica til service her den 30., så den lige kan få fikset udstødning og shit inden ferien, og der har jeg fået et tilbud om service for 1395 SEK incl 1 års eurocare
Dog kommer det til at blive dyrere da jeg havde nogle flere ting de skulle lave :P
Denne mail burde toyota DK jo have, så de ved at de skal rette ind til højre.
Og så er det da helt sikkert at de kan betale sig at servicere i Tyskland elller sverige.
Ja, den er også videre sendt til dig som aftalt. Så må Toyota Danmark og Toyota Europa finde ud af resten... Måske det er ham Leif, Bjarne snakkede med der skal have mailen?
Men det er da godt nyt! Kunne være man skulle bede ham du har kontaktet om at sende den mail til Toyota Danmark? For der er RIMELIGT mange folk som vil kunne spare gryn ved at krydse grænsen.
Mine forældre kunne jo passende tage en dag i Malmø, tilsyneladende få samme produkt som i Danmark - men samtidig spare så mange penge at de har tjent turen, en god frokost og så videre hjem... Så en gratis tur i Malmø, hvor der er en del spændende ting at se på - tja, hvorfor sige nej til det?
Som vi talte om i telefonen, har der været lidt snak om Eurocare på toyotaklub.dk
Vi vil gerne vide om, hvis og hvorfor Eurocare frafalder hvis man får lavet service hos autoriserede toyota værksteder i udlandet, f.eks sverige og tyskland. Servicet vil jo ofte blive udført i udlandet pga den noget højere pris på service i danmark. f.eks koster et 30.000km service på en 2007 avensis 2,0 d4d DPF, 4876,- dkr hos toyota i Frederikssund og 4009 Svenske kr (3200 dkr.) hos toyota i malmø
Pers svar
Martin,
Der er i hvert land forskellige lokale ordninger. Det finder du også her.
I DK er der en aftale de første 12 mdr med mulighed for forlængelse op det fyldte 12 år ved service på et dansk værksted.
Jeg ved ikke hvor du har den svenske tekst fra, men her er dækningen først 3 år og siden forlængelse til 7 år.
Vi har som sådan ikke noget samarbejde med andre lande hvad angår Eurocare. I Tyskland har de vist til nu tilbudt en 3-årig dækning.
Efter de første 12 mdr er Eurocare en service vi i DK stiller til rådighed gratis for kunder der benytter de danske værksteder. Det er gratis for kunde, men det betyder jo at der er andre der dækker omkostningerne i DK. Vi stiller også danske medarbejdere til rådighed. Der er danske numre og du får fat i Dansk Autohjælp i Danmark.
Så uden betydning er det ikke, hvor du får udført servicen.
mvh og god weekend
per ****************************************************
Magnussen, jeg forwarder lige den mail til Per, du har sendt til mig.
kan kun sige med min erfaring med div toyota værkstæder de er nogle hattemager og alt for dyre og bruge , i dag er det fult lovligt og køre på det værkstæd du ønsker og garentien er den samme. jeg har gennem min forsikring auto hjælp og bliver hentet over alt i eruopa for 350 om året og det jeg spare på min rep regning på det værksted jeg bruger over går de 350 som jeg betaler for autohjælp...laver nu det medste selv da jeg er mekaniker , men forleden skulle supraen spores og det kunne et toyota værkstæd ikke lave fordi den er sænket , var svaret ,men superdæk på roskildevej fikset det med kæmpe godt resultat..
nosjan skrev ... kan kun sige med min erfaring med div toyota værkstæder de er nogle hattemager og alt for dyre og bruge , i dag er det fult lovligt og køre på det værkstæd du ønsker og garentien er den samme.
Det er vi enige om.
Men Eurocare er en tillægsservice som Toyota stiller til rådighed hvis nogle kriterier er opfyldt. Hvorfor det ikke lige et så let på den front at bestemme forbrugerens regler ...
Jeg ved at VW kører en politik magen til den nævnte her - dog KUN hvis du får lavet service hos den samme forhandler hver gang og efter intervallerne.
På den ene side kan jeg godt forstå Toyota DK - for de VED hvilken kvalitet der bliver langet over disken i DK - ikke i udlandet (forhåbentligt den samme).
Da vi havde Lupo kørte vi til Flensborg og fik lavet service på den, det var også udført fint nok må man sige. Dog findes der i Løvskal et lille værksted som er langt bedre end VW til at lave Lupoer, og der er det billigere end Flensborg smart... Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
kan kun sige med min erfaring med div toyota værkstæder de er nogle hattemager og alt for dyre og bruge , i dag er det fult lovligt og køre på det værkstæd du ønsker og garentien er den samme. jeg har gennem min forsikring auto hjælp og bliver hentet over alt i eruopa for 350 om året og det jeg spare på min rep regning på det værksted jeg bruger over går de 350 som jeg betaler for autohjælp...laver nu det medste selv da jeg er mekaniker , men forleden skulle supraen spores og det kunne et toyota værkstæd ikke lave fordi den er sænket , var svaret ,men superdæk på roskildevej fikset det med kæmpe godt resultat..
Ja superdæk spore hvad som helst... De er sku lige glade, i hvertfald den på ringsted vej i roskilde...
Thank you for your intial email of 13 June 2008 concerning Road Side Assistance in Denmark.
We have been informed of new details relating to your enquiry.
Further to our correspondance last week, we would like to clarify the application validity of the Danish Roadside Assistance.
Toyota Danmark gives one year of Road Side Assistance at the purchase of a new car, during which time maintenance can be done abroad.
However, after this time has elapsed, Toyota Danmark has a special offer whereby if maintenance is completed within the Toyota Danmark network the customer is offered 1 additional year of Road Side Assistance.
As such, in order to benefit from this extra year, the car needs to be serviced and maintained in the Toyota Danmark affiliated network.
I hope this will clear any confusion.
----------------------------------
Jamen det gjorte det jo så :-D Bilen skal laves i DK hvis man vil have euroservice...
fik lavet 30000 km sevice til 83 euro og skal nu til 45000 km service nu her hvor jeg skal give 103 euro (sportsvan 2,0 diesel) er fuldt ud tilfreds med sand jensen flensborg , kan sagtens bruge pengene til noget andet end dyre regninger her i dk på toyotaværksteder .skal lige siges at jeg selv skifter olie+filter.
Som Leif (desværre) også svarede... Den anden løsning havde ellers været federe!
Spørgsmålet er så om det måske kan svare sig at tage de store services i Sverige/Tyskland - og de små i Danmark for på den måde at spare på de store services og betale et minimum for at beholde Eurocare...
Problemet er vel at for man kun lavet 1 service om året, så har man kun DK at vælge i mellem... For man lavet 2 om året, så skal det ene bare være i DK og det andet er valgfrit...
Ja eller man kan glemme og se og høre advarslerne om at man er ved at rende tør for benzin / diesel, hehe..... Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Og Ja, Toyota DK har haft talt med deres venner fra Toyota Europe.....
******************************************************* Godmorgen Martin. jeg beklager som udgangspunkt at du ikke stoler på mit svar givet til dig. Jeg har set din mail til TME i Brussel, jeg har talt med dem - jeg har afstemt forholdene, og TME gav et forkert svar på et misforstået grundlag. Jeg beklager naturligvis på TME's vegne det delvist misforståede svar. Det ændrer dog ikke mit 1. svar til dig, som jeg giver i anden form her:
TDK giver 1 år Eurocare ved køb af ny bil. I denne periode indenfor 12 mdr fra 1. reg dato kan du få dit service gennemført andre steder og fortsat være en del af det danske Eurocare program. Hvis du efter de første 12 mdr fra 1. reg får udført et service i DK giver Toyota DK foruden de første 12 mdr muligheden for at forlænge Eurocare op til køretøjets fyldte 12. år, og gælder for 1 år af gangen. Dette er en service givet til kunderne af Toyota i DK, og det værksted du vælger at få udført servicen hos. Andre lande har andre programmer og kan derfor ikke sammenlignes med det danske (se mit første svar). Så hvis du vælger at få gennemført service i andre lande end hos det danske autoriserede forhandlernet bortfalder de fordele, vi tilbyder naturligvis. *******************************************************
Jeg får gratis vejhjælp gennem RUNA forsikring, også i EU - så jeg overlever nok. Gider ikke køre de mange km til Tyskland for at spare et par kroner og støtte et adet land på den konto....
Jeg overlever nok de service priser i DK - så længe jeg har min rabat hos Toyota så gør jeg ikke andet! Kasper Skeldahl - Klubbens inkassator - aka. inKAZzo Bliv og få 2 års GOLD for kun 300kr.! - Når du vil mere end bare kigge med!
Nu har jeg ikke lige set hele tråden, men kan da lige tilføje at vi altså har billigere servicepriser ned hos os i Slagelse
Vi har faktisk 2 kunder som kommer fra Fyn og får lavet service på hver deres Landcruiser. De kører over broen sammen, men den ene på en autotrailer. !thup
En ting der lige skal bemærkes er, at Toyota Danmark har tilføjet på serviceskemaet på mange af de nye biler, at pollenfilteret/friskluftfilteret skal skiftes ved hvert service nu. Det er altså halvdyrt det filter og jeg synes det er åndsvagt, for det stopper ikke til efter kun 15.000km. Så stiger prisen jo på et lille service. Jeg ved vi tager ca 1500kr for et lille service på de Aygo og Yaris.
jeg har ringet lidt rundt for at høre omkring priser på service på min yaris 1,33 det er første service, valgte at køre derhen hvor jeg har købt bilen nemlig hos benny djarlo i nivå. Da de var færdig med bilen som aftalt en time efter, havde den udover service blevet støvsuget, vasket og prisen incl. service blev 1800kr.
Det er bare en fin pris og service, 1000kr billigere end det dyreste sted jeg ringede til. :klap
jeg har ringet lidt rundt for at høre omkring priser på service på min yaris 1,33 det er første service, valgte at køre derhen hvor jeg har købt bilen nemlig hos benny djarlo i nivå. Da de var færdig med bilen som aftalt en time efter, havde den udover service blevet støvsuget, vasket og prisen incl. service blev 1800kr.
Det er bare en fin pris og service, 1000kr billigere end det dyreste sted jeg ringede til. :klap
1.800 kr. er en lav pris for et "serviceeftersyn" - men reelt set har du betalt 1.800 kr. for at få skiftet olie + oliefilter, støvsuget bilen og fået den vasket...