Hey alle. Så blev jeg gold member og nu vil jeg vise jer mit lille "evighedsprojekt" !
Det hele startede med en ganske alm Toyota Celica Supra 2.8i GT fra 84! Kørte i den små 14000km....og ja...pludselig valgte jeg så at der skulel laves lidt ved den! I starten ville jeg bare have banan på den....men det greb om sig....og som det ser ud i dag så er der gjort følgende ved bilen!
Legede lidt med 150hk+ wet nos kit med lidt skummelt resultat til følge...7 hovedlejer...og 6 plejllejer var smadret ! Men ok....smide det kit på en bil med 264000km på bagen uden at lave andet ja det måtte gå galt ! Men det rykkede....og det var sjovt!
Motoren er en std 6 cyl 2.8 med 170hk std og hedder 5mge I japan har kørt en 3.0 12v som hed 6mge! Nu er den bygget om med 3.0t(7mgte) krumtap/plejlstænger/oliepumpeaksel! Krumtap/ svinghjul/ kobling/ remhjul afbalanceret! Så kompressionen er ca 10:1 og volumen altså 3.0! Der er 2 omslebne knaster i på 285grader med 1.3mm højere løft! Knasthusene er fræst 1.3 mm lavere! Aem justerbare knasthjul! Portet og poleret topstykke! Pacesetter bananmanifold! 2½ resten af vejen! 295ml dysser fra 7mge! Hjemmelavede spjældhuse på 6x50mm(std et spjæld på 60mm)! Dysser placeret på justerbar skinne før spjældne! Electromotive Tec 3 motorstyring! Nye lejer/ringe/pakninger over alt!
Havde oprindeligt købt spjældhus sæt fra en M3 3.2 (321hk) og ville så bygge dem på! Men pga mine indsugningsporte ikke sidder ens på toppen hele vejen hen blev det noget lort! Så jeg tegnede dem som jeg ønskede dem....købte lidt ind....og lidt over 100 timer efter kom der 6 fine spjæld ud af det ! Rart med en far der er forstående for ens projekt !
Selve motoren er klar til at blive trimmet hos westspeed men bilen er jeg ved at male/og lave rust i....så det bliver først når den er færdig med det den kommer på felt! Men jeg kan næsten ikke vente !
Sidste vinter frøs jeg også lidt....så derfor gemte jeg mig inden døre med lidt sort og hvidt læder...og det kom der så et par håndlavede sæder og dørbeklædninger ud af ! Det var så min mor der var forstående der og hjalp mig med det projekt!
Nok snak...nu kommer der lidt billeder! Hygge og spørg endelig hvis i vil vide mere! et lille video klip er der også...beklager kvaliteten men bedre et følger når der er trimmet!
Her er lidt blandet billeder....og vil lige tilføje...det hele er hjemmelavet og lavet på lavt budget så derfor tager det lidt tid ! Undskyld for den roede billede serie men i kan da se hvordan den så ud før jeg begyndte og man kan da ane et resultat nu! Og ja...skal nok shine bremsetryks forstærkeren op Hygge og god weekend!
Det ser sku lækkert ud!!! . Det bliver spændende når den bliver trimmet. Er selv igang med et lidt lignende projekt på min AE86 med spjældhuse og andre lækre sager. - klik her! -
Heysa! Så fik jeg lavet lidt mere på mit projekt......det går lidt langsomt da der både skal passe sygdom arbejde osv*g*!
Men nu har jeg fået monteret de 6 andre dysser på den" rigitige" side......lavet små holdere til dem og lavet lidt andre ændringer ! Nu er der ikke lang tid til de snart skal monteres igen og jeg skal have motoren indstillet! Damm jeg glæder mig til at høre den igen!
Beklager billede kvaliteten men mit kamra har vist set bedre dage Hygge
Trods kvaliteten - så er det virkeligt lækre sager! Glæder mig til at høre hvordan den kommer til at lyde Kasper Skeldahl - Formand FÃ¥ 2Ã¥rs GOLD for kun 300kr.! - NÃ¥r du vil mere end bare kigge med! - Se den nye hverdagsvogn: - klik her! - Mere power i din diesel bil?
Tja, ordet mundlam kommer vist til sin magt her. For satan det er klasse mand. Det eneste man kan sætte en finger på, er kvaliteten af billederne, hehe. Projekt AE86 Racecar i gang
He he he....ved ikek hvad vi skal kalde den lakering...hvad med dimaxfockcam effekt lak *g*!
Knokler som en gal på projektet......men er også klar til at montere og prøve starte meget snart igen! Skal nok lige tage et andet lidt bedre kamera med op når det hele bliver monteret! Mvh Jens Pedersen Ingen forsøg-Ingen resultater!
Så kom mit skod kamera lidt på arbejde igen! Her er lidt blandet pic fra en weekends arbejde! Er nu klar til at montere spjældne igen! Glæder mig vildt!
Fælgen er bare en demo på hvordan jeg vil lave dem! Bliver malet samme sorte som bilen!
Det lille beslag er til takthjuls sensoren .....håber det kommer til at du *g*! Mangler kun et lille beslag men det fikser jeg imorgen tidlig ...møder lidt før og så er det hele klar til montage i morgen aften....når det desværre nok ikke der alligevel! Øv øv Mvh Jens Pedersen
induhvadforenfætter?? Hvad mener du? Syntes også det der 4age beslag ser lidt overdrevet ud....hvis man vil have det 100% stabilt så brugte man nok rustfri i stedet for alu! Den store alu klump der er jo bare med til at opfange en masse vibrationer ig dermed få det til at forplante sig i føleren! ser i mine øjne lidt....mystisk ud Men duer det er det jo godt ! Ingen forsøg-Ingen resultater!
Beslaget på en alm. 7A-FE eller en 3S-FE er da ikke ret tykt og det virker da fint.
´ Er det samme type Indugiver/hallgiver ?
Indugiver... Der må grines! :p
Mener du en induktiv føler? For det er altså ikke det samme som en hallgiver.
En Induktiv føler er en føler der har en magnet som rykker frem og tilbage alt efter om der er jern eller luft foran den. Den giver så et Veksel spændnings signal. Altså et svingene signal.
En hallgiver er en lille printplade gemt i en lille rund kasse. Den kan så mærke om det er jern, og tænder så, og slukker ved luft. Den laver et On/Off signal og er ikke svingene. Er mere præcis.
Forskellen er at induktiv føler selv laver strømmen og en Hall giver skal have strøm for at lave et signal. Ude fra er induktiven med 1 eller 2 ledninger, alt efter om den trækker stel igennem gevindet. Hall har 2-3 lednignere alt efter om den trækker stel igennem gevindet. 99% af alle hallgiver har stel igennem boksen som kontrol måling... MVH Magnusssen "God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
det er en magnet der sidder fast...ikke noget der giver sig der! Ska lbare være tæt på takt hjulet og vupti så kører det Her er lige et link til et universal beslag ...og de må da vide noget om det der ved det som at de jo er dem der har bygget systemet!
- klik her! - Mvh jens Ingen forsøg-Ingen resultater!
100 på at det er en induktiv giver, fuldstændig magen til dem som man bruger til ABS sensorer. Når der er tænder takthjulet, så måler den variationen mellem tænderne og pludselig kommer der en meget bred tand og giver derfor et stort udslag. På en Hall giver, giver den en spænding, når der er opstår hul mellem Hall enheden og magneten overfor. Svært at forklare, men Hall givere sidder tit i strømfordelere.
Hall giver = samme jævnspænding uanset hastighed.
Induktiv giver = vækselspænding, variende efter hastighed og hvor tæt den sidder på tænderne. Højere hastighed giver højere spænding.
100 på at det er en induktiv giver, fuldstændig magen til dem som man bruger til ABS sensorer. Når der er tænder takthjulet, så måler den variationen mellem tænderne og pludselig kommer der en meget bred tand og giver derfor et stort udslag.
Nej den giver et længere udslag, volten er stadige det samme.
Evolution skrev ...
På en Hall giver, giver den en spænding, når der er opstår hul mellem Hall enheden og magneten overfor. Svært at forklare, men Hall givere sidder tit i strømfordelere.
Kan den bla. gøre, der findes så mange forskellige.
Evolution skrev ...
Hall giver = samme jævnspænding uanset hastighed.
Da en hallgiver tænder og slukker altså et ON/OFF signal, så vil spænding altid være den samme nå den er ON. Men den regulere Hz efter hastighed. Altså hvor lang tid der går mellen den skifter fra ON til OFF og omvendt. Kan testes både ved Hz og Volt DC måling.
Evolution skrev ...
Induktiv giver = vækselspænding, variende efter hastighed og hvor tæt den sidder på tænderne. Højere hastighed giver højere spænding.
Nej, spænding er den samme, men svingningere (Hz) variere med hastigheden. Kan dog også være udstyret med en diode, så den køre på jævnspænding. Men signalet fra denne er pulserne, altså det svinger op og ned, i forhold til Hall der tænder og slukker. Testes med Hz og Volt AC måling. MVH Magnusssen "God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Hvis Evo ikke mente jeg havde ret er jeg nu sikker på han havde skrevet det, med mindre han ikke har læst det... Men det nu ikke mere end 3 månedere siden vi tærskede det i en HEL dag, altså 8 skole timer! Gab, godt man er færdig med det bras!
Meeen jeg glæder mig godt nok til at høre mere fra dette projekt, syntes satme det er et fedt et!
[ Redigeret Wed Feb 14 2007, 21:37PM ] MVH Magnusssen "God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Så kom der lige et pic mere....har nu monteret de dæksler jeg har ændret....og spjældhusene....og benzintryks regulatoren! Mangler kun benz zlange nu og så en pc til at koble op med så jeg kan se om der er liv i dyret ! Flere billeder kommer senere når jeg for lånt et cam! Hygge
Hey alle....Så kom der lidt lyd fra dyret....er stadig ikek justeret ordentligt....så derfor lyder den ikke hel som den skal endnu! Men man kan da fornemme at der kommer lidt brøl i den Hygge - klik her! - Ingen forsøg-Ingen resultater!
RESPEKT Jens, du sætter sku HELT nye standarder... "KANONPENGE"! Men træværket omkring tragtene bekymre mig lidt, check evt. Hockenheimboxen ved Dot-e, helt op til V12! Nu jeg jo ik indviet i indsprøjtnings-teknikken, travlt nok med karbuèn, så hvoffor sidder der 2 dyser i hver tragt, burde 1 ik være rigeligt, specielt i den størrelse... !2grin
Heysa! Træværket omkring tragtene...det bliver skam ændret! .-) Det hele er jo noget jeg selv har bygget op så med tiden kommer der forbedringer og ændringer! De ekstra dysser de er til at føde den ved høje rpm! På den måde henter man de sidste hk ud af projektet! ! Men indtil videre skal den bare justeres ind med de inderste dysser! Størrelsen på dysserne gør intet da de kan drosles ned via motorstyringen ! Mvh Jens Pedersen
Så blev supraen rullet. Ska llige siges den ikke er kørt ordentligt ind endnu da det drillede lidt og den hele tiden fik for meget benz! Men det bliver der ændret på... Her er et lille klip med lidt lyd!
Hejsa! Skal da heller ikke være nogen hemmelighed at jeg ikke har brugt så meget som et sekund på bilens karosse...endnu! Har koncentreret mig om motoren og ledningsnettet for at få det til at spille.....så kommer det andet bagefter. En god ven er ved at lave det rust der nu er i sådan en og efter det skal den så gøres klar til maler! Men ting tager jo tid.....specielt når man render og laver det meste af det selv! Glæder mig vildt til at se den stå blank sort og så med de fælge på osv...! Men der arbejdes på sagen så meget jeg kan så mon ikke den kommer på gaden....engang Mvh Jens Pedersen Ingen forsøg-Ingen resultater!
Det e4r sku et kanon stykke arbejde du har lavet der. Glæder mig også til at se og høre den real life Benjamin Watson - Næstformand ÉT sted hvor vi alle er samlet - Toyota Club Denmark! - NÃ¥r du vil mere end bare kigge med!
Heysa. Så kom der sq dæk på fælgene til bilen 275/40-17 i bag og 235/40-17 til foran! Her kommer lige et par billeder...ikke de bedste men man kan da lige fornemme hvad det ender med engang .....forhåbentlig! Syntes også det pyntede med de polerede kanter....hvad syntes i?
JA.....IKKE hvad i syntes om bilens udseende.....men fælgene he he he! Er pt ved at få lavet rust arbejde i den så der arbejdes på sagen ! Mvh Jens Pedersen
jeg sidder stadig og savler og er pisse misundelig !2grin Stefan Hansen - TCD gold repræsentant ET sted hvor vi alle er samlet - Toyota Club Denmark! - Når du vil mere end bare kigge med!
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved, hvad tyder et tomt så på?