Jeg har et par spørgsmål jeg håber i vil kunne hjælpe med.. jeg har forsøgt at søge, men sidens søgefunktioner er ... mildest talt elendige
1. Hvilken servoolie og motorolie skal jeg anskaffe mig? I forbindelse med olieskift, er der så et oliefilter, der er bedre end andre? 2. Min maskine tørner 4-6 gange, FØR den starter.. den har helt nyt batteri, skal jeg forsøge at rense dysserne? eller har i et andet tricks (min løvebil hdi startede bare den kunne lugte et batteri) 3. Er der er en Haynes Rep. bog til denne maskine? 4. Hvad er erfaringer med brug af Bell add? 5. Min A/C er sløj, min svorger siger at det er ventilen der ikke åbner.. (og har svært ved at lukke) jo jo, man kan se der sker noget, men der kommer intet frem.. hvor finder jeg reservedele til den A/C? 6. Hvorfor er det så MEGA svært at finde noget til denne maskine?? min løvebil og gamle 850'er der kunne jeg finde ALT til dem.. bla. ekstraudstyr, dimser og dibi dutter og stylings butikker.. der er nææææsten intet til denne bil??
1. Prøv at bruge Castrole olievælger via deres hjemmeside, eller dette link: - klik her! -
2. Mange Toyotaer af nyere modeller, syntes jeg skal tørne mere end andre mærker - måske det faktisk er normalt på din model?
3. Ja, der findes en Haynes rep til din vogn.
4. Jeg bruger additiver til min maskine ofte - på diesel biler vil jeg gøre det én gang om måneden!
5. Har du fået lavet et A/C eftersyn for nyligt? Jeg får lavet A/C eftersyn hvert andet år på min T22. Første gang jeg gav min, gav det en kæmpe forskel!
6. Prøv eBay.co.uk, eller eBay.de. Der er mange spændende ting. Men det er generelt sværere at få dele til en japaner i Europa, end det er til de franske og svensker biler. Prøv at flyt til japan og køb en løve og find reservedele til den der
Ellers er Google ofte min bedste ven til at finde svar på bil-relaterede spørgsmål
God dag.
[ Redigeret Mon Feb 27 2017, 12:06PM ] Jacob Smidt - Toyota Klub Danmarks formand Kontakt mig via - mailadresse! -
Husk, bliv Gold-medlem, når du vil mere end bare kigge med! - klik her! -
Tak for svaret.. fik set at der lå en seddel fra elf olieservice i den lille lomme ved makeup speglet, der var skiftet olie sidst i 16, så det var ok. Mht. lang tørnetid, så må jeg jo bare vænne mig til det ;o)
Mht. A/C Har ikke fået lavet noget service, da jeg lige har fået bilen.. Kan se der ikke er vædske i glasset, men det er der nok først når den kører.
Mht. dele, så har jeg været nettet tyndt.. der er godtnok ikke meget til den bil.. øv øv.
.. nu har jeg så et nyt problem.. Har lige skiftet fjeder i højre forside.. og kunne derved konstatere at der er en hel del oliesvineri.. måske er det fra det gamle oliefilter skift .. men det ser ud til at det kommer fra samlingen fra gearkassen?? kan det virkelig svine så meget?? Umiddelbart bruger/taber den ikke olie..
Jeg kunne godt bruge sådanne en side som denne : - klik her! -
Som jeg brugte når jeg skulle skifte noget på min 850'er..
Det er ikke noget i har kendskab til eksistere til vore elskede?
T22 a/c har o ringe mellem rør og Condenser. Få tømt systemet, nye o ringe i, de passer fra et wurth sortimentæske er sted størrelser, få fyldt olie og middel på og det virker i fem år igen, eller det gjorde min ihvertfald. Jeg har så en helt ny Nissen Condenser til salg hvis der har været en sten i din, det sker sjældent, men er set. Den ligger i Helsinge til 500,- med kvittering, jeg gav over 1000,- D4-D skal bare have koks fortrænger jævnligt hvis den ikke kører race. Diesel med bio i KAN være en årsag, men ikke kun. Den skal ud på motorvejen til Rødby af og til og Strække ben, for at den får luft. Men du blir glad for den i længden. Husk nye flammeskiver pr, 100000 km, ellers gir den sod i motorolien og slider turboen senest ved 180-200000 km.
Nej. Jeg kender ikke til nogen sider, der samler tips specifikt til en T22.. Tvivler på der findes mange, så veludfyldte tips-sider generelt.
Sørg for at få renset området omkring det formodede oliespild, således du kan følge op på, om det kommer igen?
2nd skrev ...
Hej Joddler.
Tak for svaret.. fik set at der lå en seddel fra elf olieservice i den lille lomme ved makeup speglet, der var skiftet olie sidst i 16, så det var ok. Mht. lang tørnetid, så må jeg jo bare vænne mig til det ;o)
Mht. A/C Har ikke fået lavet noget service, da jeg lige har fået bilen.. Kan se der ikke er vædske i glasset, men det er der nok først når den kører.
Mht. dele, så har jeg været nettet tyndt.. der er godtnok ikke meget til den bil.. øv øv.
.. nu har jeg så et nyt problem.. Har lige skiftet fjeder i højre forside.. og kunne derved konstatere at der er en hel del oliesvineri.. måske er det fra det gamle oliefilter skift .. men det ser ud til at det kommer fra samlingen fra gearkassen?? kan det virkelig svine så meget?? Umiddelbart bruger/taber den ikke olie..
Jeg kunne godt bruge sådanne en side som denne : - klik her! -
Som jeg brugte når jeg skulle skifte noget på min 850'er..
Det er ikke noget i har kendskab til eksistere til vore elskede?
Hilsen 2nd
Jacob Smidt - Toyota Klub Danmarks formand Kontakt mig via - mailadresse! -
Husk, bliv Gold-medlem, når du vil mere end bare kigge med! - klik her! -