Hey alle. Så blev jeg gold member og nu vil jeg vise jer mit lille "evighedsprojekt" !
Det hele startede med en ganske alm Toyota Celica Supra 2.8i GT fra 84! Kørte i den små 14000km....og ja...pludselig valgte jeg så at der skulel laves lidt ved den! I starten ville jeg bare have banan på den....men det greb om sig....og som det ser ud i dag så er der gjort følgende ved bilen!
Legede lidt med 150hk+ wet nos kit med lidt skummelt resultat til følge...7 hovedlejer...og 6 plejllejer var smadret ! Men ok....smide det kit på en bil med 264000km på bagen uden at lave andet ja det måtte gå galt ! Men det rykkede....og det var sjovt!
Motoren er en std 6 cyl 2.8 med 170hk std og hedder 5mge I japan har kørt en 3.0 12v som hed 6mge! Nu er den bygget om med 3.0t(7mgte) krumtap/plejlstænger/oliepumpeaksel! Krumtap/ svinghjul/ kobling/ remhjul afbalanceret! Så kompressionen er ca 10:1 og volumen altså 3.0! Der er 2 omslebne knaster i på 285grader med 1.3mm højere løft! Knasthusene er fræst 1.3 mm lavere! Aem justerbare knasthjul! Portet og poleret topstykke! Pacesetter bananmanifold! 2½ resten af vejen! 295ml dysser fra 7mge! Hjemmelavede spjældhuse på 6x50mm(std et spjæld på 60mm)! Dysser placeret på justerbar skinne før spjældne! Electromotive Tec 3 motorstyring! Nye lejer/ringe/pakninger over alt!
Havde oprindeligt købt spjældhus sæt fra en M3 3.2 (321hk) og ville så bygge dem på! Men pga mine indsugningsporte ikke sidder ens på toppen hele vejen hen blev det noget lort! Så jeg tegnede dem som jeg ønskede dem....købte lidt ind....og lidt over 100 timer efter kom der 6 fine spjæld ud af det ! Rart med en far der er forstående for ens projekt !
Selve motoren er klar til at blive trimmet hos westspeed men bilen er jeg ved at male/og lave rust i....så det bliver først når den er færdig med det den kommer på felt! Men jeg kan næsten ikke vente !
Sidste vinter frøs jeg også lidt....så derfor gemte jeg mig inden døre med lidt sort og hvidt læder...og det kom der så et par håndlavede sæder og dørbeklædninger ud af ! Det var så min mor der var forstående der og hjalp mig med det projekt!
Nok snak...nu kommer der lidt billeder! Hygge og spørg endelig hvis i vil vide mere! et lille video klip er der også...beklager kvaliteten men bedre et følger når der er trimmet!
Her er lidt blandet billeder....og vil lige tilføje...det hele er hjemmelavet og lavet på lavt budget så derfor tager det lidt tid ! Undskyld for den roede billede serie men i kan da se hvordan den så ud før jeg begyndte og man kan da ane et resultat nu! Og ja...skal nok shine bremsetryks forstærkeren op Hygge og god weekend!
Heysa. Så kom der sq dæk på fælgene til bilen 275/40-17 i bag og 235/40-17 til foran! Her kommer lige et par billeder...ikke de bedste men man kan da lige fornemme hvad det ender med engang .....forhåbentlig! Syntes også det pyntede med de polerede kanter....hvad syntes i?